سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام علی ابراهیمی / رئیس دفتر جامعه مدرسین

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی گفت: اگر ایران اسلامی را با دیگر جوامع اسلامی مقایسه کنیم، متوجه می شویم که سایه ولایت فقیه چه نعمتی بزرگی بر سر کشور و ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به ضرورت وجود ولی در جامعه اسلامی، بیان داشت: ولایت یکی از استوار ترین ارکان جامعه اسلامی به شمار می رود که این رکن رکین سبب وحدت جامعه می شود.

وی افزود: دین دارای دستوراتی است که در پرتوی ولایت به نتیجه می رسند، بدین معنا که عبادت به تنهایی نتیجه ای ندارد، اما عبادت در پرتوی ولایت یعنی عبادت متصل به دریای بی کران خدای تعالی.

مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کارکرد های ولایت در جامعه خاطرنشان ساخت: ولایت و رهبری دارای کارکردهای فراوانی است که یکی از مهم ترین آنها، آگاهی بخشی به جامعه بصیرتی است که سبب انسجام آحاد مسلمین خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره این مطلب وجود دارد که در سایه ولایت است که جامعه اسلامی به بصیرت می رسد و از تفرقه ها به دور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به نعمت ولایت فقیه در در زمان فعلی اظهار داشت: همانطور که ولایت امری واجب برای جامعه اسلامی به شمار می رود در زمان غیبت نیز جامعه اسلامی نیاز به نعمت ولایت دارد.

وی ادامه داد: ولایت فقیه استمرار راه انبیاء و اولیاء الهی است و به همین سبب است که نظام اسلامی در زمان غیبت ولی خدا، نیاز به ولی فقیهی دارد که با ادله اسلامی فرامین اسلام را اجرایی کند.

مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر ایران اسلامی را با دیگر جوامع اسلامی مقایسه کنیم، متوجه می شویم که سایه ولایت فقیه چه نعمتی بزرگی بر سر کشور و ملت ایران است.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین امت اسلامی بوده  و هستند و مسایلی همچون عرب و فارس را بیان می کنند، امت اسلامی یک امت واحده است و قومیت و نژاد نمی تواند سبب جدایی بین مسلمین شود.

مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: علت مشکلات موجود در عراق، سوریه، یمن و کشورهای  اسلامی در منطقه در مرحله نخست عدم تبعیت از ولایت و در مرحله بعدی تفرقه افکنی دشمنان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha